Sunday, October 17, 2010

RINDU PADA-NYA

"Salam syera. anti blh dtg dauroh esok?"

Aku memandang sayu skrin handphone ku. Kubaca sekali lagi. Emmm... Hatiku berbelah bahagi.



Report FYP ku masih belum sudah. Terlalu banyak lagi untuk kulunasi, kuperhalusi... Isnin sudah mahu diserah untuk disemak oleh supervisorku. Akhirnya, setelah membulatkan tekad, aku membalas sms murabbiku itu.

"Salam.InsyaAllah, ana nak sgt dtg. InsyaAllah dtg."

Send...

Delivered...

Di saat hati merindukanMu, pasti ada yang menghalang. Namun, aku tidak akan mengalah. Walau aku rasa lemah, Kau tetap di sisi memberi kekuatan. Aku pasti akan mengejar cinta-Mu selagi kutermampu.


InsyaAllah..akhawat, semoga bertemu esok hari! Aku merindui haruman bunga ukhuwwah yang kita semai dan bajai bersama dahulu. Semoga ia kan terus berkembang dan mewarnai hidupku dan antunna.


Uhibbukum fillah!

"Ya Allah, berikanlah hambaMu ini keteguhan hati. Hati ini sangat rindu padaMu. Rindu akan pertemuan di majlis-majlis-Mu. Teguhkanlah hatiku tika ini ya Allah."

2 comments:

  1. assalamualaikum kak syera

    minta maaf kak kerana tidak sempat untuk berbual dengan akak time daurah tadi.
    insyaAllah, kemahuan yang kuat akan menghasilkan tindakan yang wajar, lalu ikhlaskan hatimu, maka syurga pasti milikmu
    wa...rindunya nak bual dengan akak....

    ReplyDelete
  2. Jzkk Dayah...sgt merindui akhawat sbnrnya..cuma ada batu berat menghadang..insyaAllah...
    "bertaqwalah kamu semampumu.."
    jgn tgglkn akk ya?
    jzkk..

    ReplyDelete