Wednesday, October 20, 2010

MARATHON DAY

Hari ni, memang tak terkata kelenguhan yang menguasai kaki. Entah berapa kali kaki ini kekejangan, tak ingat. Tapi itulah gambaran hari ini. Hari di mana semua engineering student yang ambil FYP1 berlari ke sana-sini, berlumba, berbaris, bersabar dan akhirnya ber'lega'.

Pesta Marathon!




Hampir-hampir menangis pun ada. Penat dengan kerenah manusia dan juga perasaan yang berperang dalam jiwa ini. Jiwa saya pun turut marathon juga!

Mengapa ya?

Saya nak tanya satu soalan....

"Adakah manusia suka akan perhatian dan kelebihan yang ia peroleh dari orang lain?"

Of course la kan?!!!

Sebenarnya soalan itu sudah berjawab. Sengaja tanya lagi...Manalah tahu, ada yang jawab sebaliknya. Siapa yang punya jawapan sebaliknya, saya betul-betul ingin mengenali anda.

Sebab....

Orang yang macam ini, dia memandang dengan sisi yang berbeza...kalau ada dua jalan pun, dia pasti akan ikut jalan yang orang lain tak ikut. Betul ke??

Tapi...

Wujudkah orang sebegitu?

Fizikal saya, mental saya, betul-betul penat kerana pesta marathon hari ini.

"Semoga Allah beri kekuatan untuk saya menghadapi 1001 macam dugaan yang akan datang. Buat hati, tenang dan rehatkanlah dirimu dengan solat."

No comments:

Post a Comment